Сьогодні нікого не
здивуєш прагненням дитини бути успішною, змагатись та перемагати.Міжнародний математичний конкурс» Кенгуру»,
Всеукраїнський природничий інтерактивний конкурс « Колосок», Всеукраїнський
фізичний конкурс «Левеня», в яких можуть брати участь усі бажаючі учні різних
вікових категорій, є такими змаганнями, в яких немає переможених. Адже успіх у
ньому вже є перемогою, перемогою над собою, над байдужістю, перемогою
зацікавленості над її відсутністю.
Життєздатність
та процвітання конкурсів залежить від
багатьох чинників. Насамперед від управління. А воно сьогодні в надійнихруках професіоналів. Їх відданість,
ініціативність та високий фаховий рівень педагогічних працівників, що готували
учнів до участі в конкурсних випробуваннях, стали запорукою успішності
учасників змагань.
У поточному навчальному році серед 876
учасників означених конкурсів72 показали найвищий результат, 312- добрий. Для
багатьох з них перемога та успішна участь в конкурсі стане початкомсходження довершин знань, підвалиною розбудови власної особистості шляхом
наполегливої інтелектуальної та духовної праціупрдовж життя.
Традиція відзначати міськими стипендіями
творчих та обдарованих учнів нашого міста була започаткована у 2000 році.Незважаючи на об»єктивні труднощі, пов»язані
з організацієюосвітнього процессу у
поточному навчальному році в зв»язку з карантинними заходами, школярі Димитрова
успішно виступили на Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін
та конкурсах-захистах науково-дослідних проектів учнів- членів Маої академії
наук. Серед 23 міських стипендіатів поточного навчального року- юні інтелектуали
та початківці- науковці Ладь Євгенія та Садовниченко Наталя, Тимошенко Богдан
та Шальнєва Тетяна( Українська гімназія),учень ЗОШ№1 Кубай Данило.Міськими
стипендіями відзначено також 3
вокаліста- музиканта та 15 спортсменів.
27 травня на рівні
обласної ради відбувся фінал змагань VІІ обласного конкурсу "Кращий
працівник року" в галузі освіти, на якому 15 номінантів презентували
свої інноваційні освітні проекти.П'ятеро
з них нагороджено Дипломами переможця та цінними подарунками.
10 осіб - Дипломами лауреата та подарунками.
Освітня модель « Один учень один комп»ютер» на базі
інформаційних технологій є на сьогодніоднією з найбільш масштабних ініціатив щодо оптимального використання
цифрових освітніх ресурсів та формуванння високоінформативного навчально-
виховного середовища, відповідного вимогам сучасності. Вона являє собою наявний
приклад організації освітнього процесу за умов об»єднання персональних нетбуків
учнів у єдину локальну мережу, використаннябездротового способу підключення до глобальної мережі Інтернет, застосування
в освітньому процесс спеціальних, адаптованих до вікових особливостей учнів
програмспеціалізованого освітнього
порталу.
З вересня 2010 року проект
електронного навчання « 1 учень-1 комп»ютер» , що включає мультимедійні уроки у
цифровому форматі, навчально- розвивальні програми прграмне забезпечення
викладання навчальних дисциплін на магнітніх носіях, стартує в нашому
місті.Освітня ініціатива буде впроваджуватись
на базі Української гімназії та першими учасниками експерименту станутьпедагогічний коллектив закладу освіти , учні
5- го классу та їх батьки, для яких очевидними є переваги та потенційні
можливості проекту щодоформування в
дітей таких якостейXXI сторіччя,
як медіаграмотність, критичне мислення, здатність до вирішення творчих задач,
вміння мислити глобально, готовність до соціальної взаємодії та успішної
комунікації.
Практична діяльність
педагога в умовах процесів трансформації, високої мінливості сучасного освітнього середовища вимагає не
лише вміння адаптуватися до нового, але й готовностівипереджати події, займати продуктивну
позицію. Як результат – методичне забезпеченняпроцесу професійного навчанняменеджерів освіти в межах методичної роботи
, що здійснюється адміністрацією освітньої установи, повинне мати виражену тенденцію до практичного
спрямування, відображення чинних тенденцій сьогодення, уникнення надлишкової
затеоретизованості, яку не можна застосувати на практиці.
Тому
важливою характеристикою андрагогічного процесу стає використання ситуаційних
вправ з їхньою практичною спрямованістю та наявністю прототипу реальної
ситуації. В останні роки в освітніх системах багатьох країн набуває
використання
оптимально відповідний вимогам сьогодення
кейс-метод (кейс-стаді). Інколи його ототожнюють з
методом конкретних ситуацій, хоча він – лише один з найбільш популярних варіантів цих методів.
Час потребує розвитку мобільних
освітніх структур, які б гнучко реагували на запити професійного вдосконалення
та безперервної професійної освіти педагогів на основі застосування
інноваційних освітніх технологій. Найбільш
відповідним вимогам освітянського сьогодення в аспекті формування професійної
компетентності працівників галузі слід вважати обмін творчим та перспективним
досвідом роботи у межах проведення майстер - класів, які поступово замінюють
собою традиційну форму навчання педагогів у школах перспективного педагогічного
досвіду.
Переходом сучасної школи на
Європейську освітню модельзумовлена
потреба увчителі, готовомуна високому професійному рівні відповідати «
викликам суспільства» ,творчо осягати
освітній простір, бути відкритим інноваційним зрушенням , бачити перспективу та
прогнозувати результат.
Реформування освітньої галузізумовлює потребу оновлення діяльності методичної служби. Відбувається
збагачення її змісту та пошук нових підходів до формування та вдосконалення
професійної компетентності педагогів, від якихзначною мірою залежить ефективність впроваджуваних освітянських
нововведень
Створенням оптимальнихумоввивищення рівня фахової компетентності освітян та проблемними аспектами
введення в дію навчальнимизакладамидержавних освітніх стандартів покликана
опікуватисяміська методична служба, на
яку покладено відповідальну місію лідерства в процесі професійного становлення
та самореалізації працівників галузі.
Заключним акордом шкільної симфонії відлунали
іспити. Дописано до кінця складне речення безтурботного дитинства - періоду
щасливих відкриттів, хвилюючих перемог та звершень. Для випускників 2010 року
воно було чудом, що подарувало перших друзів та перше кохання, першу зустріч і
перше прощання. А 28 червня в усіх
закладах освітипройшли урочистівипускні вечори. Святковий
вечір, присвячений випускникам 2010 року, відбувся й у Будинку культури
іменіАртема.
На виконання рішення
Донецької обласної ради від 15.04.2010 р.№5/27-844» Про обласний конкурс «
Кращий працівник року» у 2010 році», наказуУОН №281 від 19.04.2010 « Про участь в обласному конкурсі « Кращий
працівник року», з метою підвищення престижу та стимулювання робітників сфери
освіти, популяризації кращих досягнень і професійної майстерності освітян, визначення
внеску педагогів у розвиток регіону, в
квітні 2010 року в місті проведено конкурс фахової майстерності в номінаціях «Кращий
директор опорноїшколи освітнього
округу» та « Кращий викладач навчально- виховного курсу» "Донеччинознавство"".