Замало бути закоханим у дітей, не уявляти себе поза межами шкільного життя і навіть отримати відповідну фахову освіту, щоб мати можливість говорити про себе: « Я – вчитель!». Процес професійного та особистісного становлення вчителя - це шлях від знання - до вміння, від бажання та прагнення - до компетентності, шлях, який насправді неможливо здолати самотужки , а тільки навчившись бачити та осягати слід, який полишили ті, хто йшов цією дорогою до тебе, і ті, хто крокує поруч, для кого формула людського щастя складається з «кроків», долання, відкриття, розуміння та сходження до висот майстерності та людяності.
Саме тому надзвичайно важливим у методичному супроводі освітнього процесу є формування андрагогічного простору особистісного та професійного зростання молодого вчителя на основі засвоєння перспективного галузевого досвіду, системної самоосвіти, наставництва та безпосереднього включення в процес моделювання сучасного уроку й розробки навчально-методичного забезпечення викладання шкільних дисциплін.
Методичною службою міста проводиться системна робота з розширення спектру мережевих андрагогічних послуг, розробки оптимальної моделі методичного супроводу функціонування освітніх округів та експериментальної діяльності опорної освітньої установи з реалізації Всеукраїнського проекту електронного навчання в освітньому середовищі «1учень-1 комп’ютер», послідовного впровадження інноваційних та інформаійно-комунікаційних технологій у процес професійного становлення та вдосконалення фахового рівня освітян, забезпечення готовності педпрацівників до формування морально-духовної, життєво компетентної та успішної особистості у відповідності до вимог сучасності.
Традиційно серпень зібрав освітян міста на педагогічну конференцію з обговорення актуальних проблем функціонування освітньої мережі та визначення пріоритетних напрямків розбудови освітнього простору, структурного, змістового та технологічного оновлення усіх складових освітнього процесу.
Урочисте відкриття освітянського форуму відбулося в Українській гімназії , в стінах якої учні загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 привітали педагогів з початком нового навчального року та висловили сподівання на те, що наступний навчальний рік буде ознаменовано новими інтелектуальними та творчими успіхами обдарованої учнівської молоді за умови ґрунтовного педагогічного наставництва кращих вчителів міста, досягненням високих показників якості освітнього процесу та змінами соціального статусу сучасного вчителя як чільної постаті інноваційних галузевих змін.
Освітяни міста щиро вітали молодих педагогів, які тільки розпочали свій професійний щлях, своє сходження до висот майстерності та людяності, без яких не можливе вчительство як посвята себе дітям та справі свого життя.
У студійному форматі учасниками заходу обговорено важливі проблеми підвищення якості викладання базових дисциплін на основі впровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій, формування мовної особистості в умовах профільно спрямованого, диференційованого та інтегрованого освітнього простору та впровадження здоров’язбережувальних технологій в системі класно-урочної діяльності та в позакласній роботі.
Педагогами міста визначено проблемне поле педагогічного супроводу освітнього процесу та пріоритетні напрямки розбудови освітнього простору у відповідності до вимог сучасності.
Успіх педагогічного колективу Української гімназії.
Українська гімназія - перший з відкритих у місті закладів нового типу, який декілька років поспіль має найкращий результат за підсумками реалізації Програми розвитку освіти міста, стабільно та ефективно працює в інноваційному режимі та виступає ініціатором галузевих нововведень, осередком експериментальної діяльності з моделювання освітнього середовища «1учень – 1 комп’ютер» на основі застосування шкільних нетбуків та опорним закладом освітнього округу, що успішно виконує місію формування особистості, готової до творчої, продуктивної самореалізації в умовах глобалізованого соціуму.
Виваженістю стратегічних управлінських орієнтирів, послідовним зміцненням та оновленням навчально-матеріальної бази, становленням колективу творчих натхнених учителів, що є подвижниками освітніх інновацій, зумовлено й високі показники діяльності освітньої установи у поточному навчальному році. Заклад освіти посів 14 місце серед 115 закладів нового типу, «Шкіл майбутнього» та ліцеїв обласного підпорядкування за результатами участі у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад. А випускниця 2014 року Шальнєва Тетяна виявила найвищий рівень компетентності та набрала максимальних 200 балів за підсумками зовнішнього незалежного оцінювання з української мови й літератури та географії.
Важливим чинником іноваційного розвитку держави є модернізація системи
освіти у напрямі підготовки конкурентоспроможної особистості, здатної до
сприйняття євро інтеграційних процесів, до функціонування у глобальних
соціокультурних перетвореннях. Тож актуальним завданням сьогодення в галузі
освіти є формування життєво успішноїособистості, здатної творити і сприймати нововведення, налаштованої на
набуття ціннісно значущих компетенцій, необхіднихдля життєвогота професійного самовизначення у умовах ринку праці та професій.
Весняні канікулистали періодом активного відпочинку для школярів та не менш
продуктивного процесу самоосвіти та обміну перспективним галузевим досвідом для
педагогів міста. У напрямку реалізації засад безперервного професійного
навчання у межах своєрідної настановноїметодичноїсесіїосвітяни Димитрова протягом двох днів (5 та 6
квітня2011 року)працювали встудійному режимі технопарку « Методичні аспекти організаціїпрофільного навчання та до профільної
підготовки учнів» та«зводили підвалини»
міста щасливого дитинства на ярмарку педагогічних ідей щодо організації
виховного процесу превентивної спрямованості.
Пріоритетними стратегічними
орієнтирамиданого етапу розбудови
освітньої галузі визнанодосягнення
європейського рівня якості та доступності освіти, дієва та своєчасна проекція нового знання в
освітню систему тапереведення його в
життєву компетентність, професійну та особистісну успішність членів
суспільства.
Реаліями освітянського сьогоденнясформованопотребу оптимізації освітньої мережі, відкриття закладів, де зосереджено
сучасні освітні ресурси, яких немає в окремо розташованій чи територіально
наближеній до споживачів освітніх послуг школі.
Інновації,
якими визначено сучасний станрозбудови
освітянського простору,призвели до
виникненнятериторіальних структурних
утворень –освітніх округів як
однієїз можливих"горизонтальних" форм самоврядування та
кооперації в освіті та найбільш оптимальної на даний моментмоделі профільної освіти.
Переходом сучасної школи на
Європейську освітню модельзумовлена
потреба увчителі, готовомуна високому професійному рівні відповідати «
викликам суспільства» ,творчо осягати
освітній простір, бути відкритим інноваційним зрушенням , бачити перспективу та
прогнозувати результат.
Реформування освітньої галузізумовлює потребу оновлення діяльності методичної служби. Відбувається
збагачення її змісту та пошук нових підходів до формування та вдосконалення
професійної компетентності педагогів, від якихзначною мірою залежить ефективність впроваджуваних освітянських
нововведень
Створенням оптимальнихумоввивищення рівня фахової компетентності освітян та проблемними аспектами
введення в дію навчальнимизакладамидержавних освітніх стандартів покликана
опікуватисяміська методична служба, на
яку покладено відповідальну місію лідерства в процесі професійного становлення
та самореалізації працівників галузі.